K.A. Bartelink

Vincent van Gogh GGZ

k.bartelink@molendrift.nl

Telefoon werk: 050-3185132

Adres
Ubbo Emmiussingel 110
9711 BK Groningen
Nederland

Deze studie onderzoekt de modererende effecten van interpersoonlijk geweld in de relatie tussen veelvoorkomende psychische stoornissen en middelenmisbruik in een post-conflictland.

Na een levensgevaarlijke reis bereiken sommige alleenreizende jongeren? uiteindelijk Nederland. Nu ze niet meer in de overlevingsstand staan, komen hun trauma’s bovendrijven. Voor velen is het moeilijk om over hun ervaringen te praten.

Het bendegeweld in Malmö liep de spuigaten uit. Totdat de Zweedse autoriteiten besloten een Amerikaanse tactiek te kopiëren. In een voetbalstadion vol met artsen, agenten, en familie van de slachtoffers worden de bendeleden geconfronteerd met hun daden.

Lesgeven aan getraumatiseerde kinderen biedt leerkrachten en andere onderwijsprofessionals de kennis en praktische richtlijnen om de negatieve spiraal te doorbreken, zodat getraumatiseerde kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Dit komt ten goede aan de schoolprestaties, aan de veerkracht van getraumatiseerde kinderen en aan het klimaat in de klas.

During times of crisis, mayors may play an important role as public leaders and providers of social support to affected residents. The aim of this study was to examine the support the mayors provided to the affected residents during crises and to test the possible determinants of this support.

Kinderen op weg naar Europa nemen hun toevlucht tot fictie om te overleven. Een gevaarlijke grensovergang wordt zo een ‘level’ dat ze moeten halen, zagen documentairemakers Eefje Blankevoort en Els van Driel in Shadow Game.

De droevige kampioen is een docu-dramaserie over tafeltennislegende Robert Hosé die hét rolmodel van een nieuwe, zelfbewuste generatie zwarte Antillianen is geworden. Maar hoe verging het de voormalige sportheld zelf?

The authors investigated whether CPTSD predicted and moderated treatment outcomes of Prolonged Exposure (PE), intensified PE (iPE) and Skills Training in Affective and Interpersonal Regulation followed by PE (STAIR + PE).

© 2021 NTVP - All Rights Reserved